Vraag gratis een offerte op maat aan

Stel hier uw droombed met advies samen. Klik hier

Veel gestelde vragen

Wol 

Onderhoud / reinigen 

Beantwoording 
In principe is niet ontvette wol zelfreinigend. Dit betekent dat enkel stofzuigen volstaat om de wol schoon te houden. Bij vlekken is koud en zuiver water voldoende om de wol te reinigen. Door de wolvetten (lanoline) wordt het vocht verdreven en neemt daarbij het vuil mee naar de oppervlakte. Nadien is het afnemen van de wol met een katoenen doek voldoende (niet schrobben). Om te voorkomen dat de vetten uitgeput geraken, kan je de wol (niet vaker dan eens om de 3 maanden) voorzien van nieuwe vetten (wolwas). De wolwas is te bestellen via uw slaapadviseur

Gebruik van de wol 

Beantwoording 
Drie vuistregels zijn hierbij heel belangrijk:

  1. Slaap volledig tussen de wol, dus gebruik onderdeken + bovendeken + kussen
  2. Hoe dichterbij de wol hoe beter.
  3. De wol kan alleen dan optimaal ademen en vocht verwerken als het in combinatie met andere natuurlijke materialen wordt gebruikt.

Dit doet u het beste op de volgende wijze:

Kruipen van de bovendekens 

Beantwoording 
Elke deken is zo gefabriceerd dat deze naar boven wil kruipen. Is dit niet het geval, dan dient de deken omgedraaid te worden. De deken moet met de 'vleug' naar beneden wijzen.

U kunt dit controleren door:

Verder is het van belang dat u een ruim passend (niet te klein) dekbedovertrek gebruikt, liefst van katoensatijn. En stopt u de deken goed in aan de achterzijde van het bed? 

Pluizen van woldek en/of deken 

Beantwoording 
Het afgeven van pluis uit de wollendeken is een natuurlijk proces en is niet van invloed op de kwaliteit van de deken. Het pluizen wordt na verloop van tijd steeds minder. 

Bij een nieuwe deken raden wij aan de deken eerst met de stofzuiger uit te zuigen. Zet hiervoor een zuigmondje op de stofzuigerslang en zuig op lage zuigkracht. Benevel hierna de deken met water door middel van een plantenspuit. Wrijf na met een katoenen doek. Hiermee haalt u veel losse wol weg uit de deken. 

Onderdeken past niet meer (Krimp / Rek) 

Beantwoording 
Door het beslapen van de onderdeken worden de wollenvezels tijdens bewegingen in het bed naar elkaar toe gedrukt. Wij raden aan elke ochtend na het opstaan de onderdeken terug te brengen in vorm en positie. 



Kussen 

Kussen wordt te dun 

Beantwoording 
Door het gewicht van het hoofd wordt de binnenvulling (conforelvezel) platgedrukt tijdens onze nachtrust. Daardoor is het heel belangrijk dat het kussen elke ochtend diagonaal wordt opgeschud. Dit wil zeggen dat de overliggende hoeken van het kussen naar elkaar toe geduwd dienen te worden en dan weer terug uit elkaar. Hierdoor wordt er lucht in de conforelvezels geblazen waardoor ze zich weer kunnen openzetten en zo voldoende ondersteuning bieden. Wilt u het kussen stevig opschudden? Stop het binnenkussen (dus zonder de wollen sloop) in een droogtrommel en laat deze een poosje draaien. De temperatuur blijft bij voorkeur hoog, dan blaast de vezel weer op. Wilt u de kussenvulling bijvullen, neemt u dan contact op met uw slaapadviseur

Reinigen Wollen kussensloop 

Beantwoording 
Het is voldoende om uw wollen kussensloop regelmatig te benevelen met water, daarna met een katoenen doekje afnemen of stofzuigen. Daarnaast kunt u 2 á 3 keer per jaar uw wollenkussensloop benevelen met wolwas verdund water. Ook daarna neemt u het kussen met een katoenen doekje af. Zie ook de Slaappunt Onderhoudtips 



Matras 

Nestvorming 

Beantwoording 
De zachte materialen zoals de onderdeken, maar ook de toplagen in het matras gaan zich naar je lichaam vormen. Dit heet nestvorming. Je kunt het vergelijken met nieuwe schoenen die je inloopt, daar komt een voetbed in. Met een matras is dat ook zo. Draai regelmatig (minstens elk kwartaal) je matras om, dan kan die zich herstellen. Draai je matras wel zo dat het label van Slaappunt aan het voeteneinde blijft. Zie verder Slaappunt onderhoudtips

Kuilvorming 

Beantwoording 
Neem contact op met uw Slaapadviseur

Matras te hard / te zacht 

Beantwoording 
Neem contact op met uw Slaapadviseur



Lattenbodem

Gebruik / instellen  

Beantwoording 
Wanneer u voor het eerst gebruik maakt van onze lattenbodem adviseren wij u een gewentijd van 3 weken aan te houden. Wilt u daarna uw lattenbodem anders instellen, dan kunt u gebruikmaken van onze instructiekaart of neem contact op met uw Slaapadviseur.

Defecten aan dempers / latten / scharnieren / motor 

Beantwoording 
Neem contact op met uw Slaapadviseur. 
Tip: Neem een duidelijke foto van het onderdeel dat defect is en stuur deze door naar uw Slaapadviseur



Linnengoed 

Wasvoorschriften 

Beantwoording 
Dekbedovertrekken Slaappunt: Wassen op 60 graden. Droger: Lage temperatuur. Strijken: op stand 3 

Hoeslakens: Eerste maal wassen met koud water. Wassen met kreukherstellend programma op 60 graden (witte hoeslakens) of 40 graden ( gekleurde hoeslakens). Droger: hoge temperatuur. Strijken: op stand 2 

Maatvoering 

Beantwoording 
Onze dekbedovertrekken zijn zo groot gemaakt waardoor deze na krimp altijd om onze dekens blijven passen. Neemt u voor de juiste maatvoering in uw situatie contact op met uw slaapadviseur



Levering 

Trappengat 

Beantwoording 
Wanneer u twijfelt of een bed wel door uw trappengat past, neemt u dan contact op met uw slaapadviseur. Deze helpt u graag verder. 

Hulp bij Levering 

Beantwoording 
Bij het leveren van een Hoofdbord waarderen wij uw hulp bij het navigeren van het hoofdbord door het trappengat. Onze bezorger zorgt voor het tilwerk. 

Niet het juiste product ontvangen? 

Beantwoording
U neemt het beste hiervoor contact op met uw slaapadviseur.

Wanneer worden de producten geleverd? 

Beantwoording
Wij proberen steeds zo snel mogelijk de bestelde goederen te leveren, rekening houdend met beschikbaarheid van de producten en ligging van het leveringsadres. Er dient rekening gehouden te worden met een termijn van 2 à 3 weken voor alle leveringen. Bij bedkaders en omrandingen kan dit uitlopen tot maximaal 8 weken. 

Hoe laat worden de producten geleverd? 

Beantwoording
In de week voor de levering neemt Slaappunt telefonisch contact met u op om de leverdag en tijdskader met u af te spreken. Het is niet mogelijk hierbij een exact tijdstip af te spreken. Indien gewenst belt onze chauffeur u op de leverdag een half uur van tevoren op om zijn komst aan te kondigen. 

Meenemen oude bedmaterialen 

Beantwoording
Indien u heeft gekozen voor matrassen, bodems en/of bedomrandingen, worden de oude spullen kosteloos door onze chauffeur meegenomen wanneer ze klaarstaan op de gelijkvloerse verdieping. 

Betaalmogelijkheden 

Beantwoording
U kunt op de volgende wijzen betalen: 



Waarborgen 

Wol 

Beantwoording
Slaappunt verleent, gerekend vanaf de factuurdatum, de volgende waarborgen: 

Matras

Beantwoording
Slaappunt verleent, gerekend na factuurdatum, 10 jaar lang de volgende waarborgen: 

Lattenbodems 

Beantwoording
Slaappunt verleent, gerekend na factuurdatum, 10 jaar lang de volgende waarborgen: 

De waarborg bestaat uit het vervangen van onderdelen of goederen die door Slaappunt als gebrekkig worden beschouwd. Eventuele herstelling of vervanging heeft geen verlenging van de garantietermijn tot gevolg. 



 

 

Een informatieavond van Slaappunt bij u thuis?

  • U zorgt voor 4 nieuwe gasten.
  • U ontvangt een waardebon van minimaal €200 die kan oplopen tot €370.
  • Uzelf en uw gasten hebben géén enkele koopverplichting.

Een gezellige informatieavond over gezond en heerlijk slapen.
Géén koopavond of –party. Lees hier meer over deze avond.

Boek een informatieavond

Een greep uit onze collectie

Bekijk al onze producten
Slaappunt